Qyteti ekologjik.
Projekt ide për një qytet të qëndrueshëm. ( Integrimi i edukimit STEAM)
Lëvizja demografike e popullsisë po rritet vazhdimisht. Kjo e bën qe perqendrimi i popullsisë në zonat urbane, te rrise sfidat për urbanistët dhe projektuesit në menaxhimin e zonave urbane për një qytet më të qëndrueshëm dhe një të ardhme të sigurt. Zhvillimi teknologjik është një nga shkaqet që ndikon në shëndetin e njeriut, shfaqjen e sëmundjeve të ndryshme që lidhen drejtpërdrejt me faktorin serrë dhe mjedisin. Ky projekt është pjesa e dytë e aktiviteteve të SDW të vitit të kaluar, rreth Qëllimeve të Zhvillimit të Qëndrueshëm dhe jetës njerëzore https://stemsdgactivities.wordpress.com/
Lendet: Gjeografi, Studime Sociale, Qytetari, Matematikë, Biologji, Ekonomi, Teknologji, TIK
Objektivat: Nxënësi do të:
- zhvillojë kompetenca kyçe që lidhen me rëndësinë e problemit global mjedisor dhe përmirësojnë njohuritë në fushat e tyre.
- kuptojë sesi qytetet duhet të jenë më të qëndrueshme.
- listoi elementet që e bëjnë një qytet ekologjik e se si këto elemente, si energjia e rinovueshme, ushqimi, ndikojnë në shëndetin dhe mjedisin tonë.
- perdori materiale shkrimi dhe vizatimi, plan urbanistik ekologjik.
- prezantoi informacionin teorik dhe krijimin e një maket ekologjik të qytetit në mënyrë krijuese
Të mësuarit e bazuar në projekte: Ushqimi i shëndetshëm dhe i qëndrueshëm kërkon ndryshimin e dietës sonë, përmirësimin e prodhimit të ushqimit dhe reduktimin e mbetjeve.
Në fund nxënësi:
- zhvillon një projekt mësimor të bazuar në kërkime.
- ka mundësinë të bashkepuunoi me miq nga vende të tjera në kuadër të projektit eTwinning.
- përmirëson aftësitë e tij në gjuhët e huaja duke rritur kreativitetin e tij, duke ndërtuar dhe frymëzuar aftësitë për zgjidhjen e problemeve në një mënyrë jashtëzakonisht argëtuese, aspiratat e karrierës dhe barazinë gjinore.
- eksploron qytetin ekologjik dhe të gjelbër.
Të mësuarit gjatë gjithë jetës: Rezultati i të mësuarit
- Kupton kornizën globale të Qellimit për Zhvillimit të Qëndrueshëm.
- Inkurajon nxenesit të marrin në konsideratë bujqësinë, industritë rurale dhe prodhimin e ushqimit në mbarë botën.
- Merr parasysh jo vetëm ndikimet mjedisore të këtyre industrive, por edhe ndikimet sociale në barazi, procesi ekonomik dhe të drejtat e njeriut për ata që punojnë brenda tyre.
Objektivat e eventit:
Krijoni një qytet më të qëndrueshëm për sistemin, për shëndetin e njeriut, ekonominë dhe botën e qëndrueshme.
Komunikimi ndërkulturor.
Rritja e motivimit të fëmijëve për të mësuar STEM.
Nxenesit do të përjetojnë zbatimin e njohurive mbi produktet e njohura.
Përmirësimi i aftësive ITC.
Më shumë njohuri matematikore.
Përdorni aplikacione online përmes demonstrimit të rezultateve.
Formoni një mjedis të mirë për studimin e matematikës brenda lëndëve, karrierës dhe profesioneve të tjera.
Projekti bazohet në:
Bashkëpunim me kolegë, mësues, specialistë dhe partnerë ndërkombëtarë në projektin eTwinning.
Rritni motivimin dhe interesin e fëmijëve në fushën e STEM përmes shpikjes.
Promovimi i punës në grup.
Bashkëpunimi dhe mirëkuptimi i ndërsjellë nga subjekte dhe specialistë të tjerë.
Kurioziteti i nxënësve për të paraqitur konceptet e tyre.
Aftësitë e shekullit të 21-të: Nxenesit do të përmirësojnë aftësitë pasuese të shekullit të 21-të: të menduarit kritik, fuqia, bashkëpunimi, komunikimi
Shkathtësitë e shkrim-leximit: shkrim e këndim informacioni, shkrim-lexim mediatik, shkrim-lexim teknologjik
Aftësitë e jetës: Iniciativë, Aftësi Sociale, Produktivitet
Mjetet dhe burimet: Kompjuterë, Padlet, PowerPoint, Tricider, Kuizet, MovieMaker, YouTube, Answergarden, Thinglink, Storyjumber.
Aktiviteti: Nxenesit do të hetojë, për të kuptuar globalisht se sa ndryshime nevojiten për ta bërë qytetin më të shëndetshëm për njerëzit dhe të qëndrueshëm për planetin.
Ata do të krijojnë qytet të gjelbër, QYTET më të qëndrueshëm për një jetë më të mirë.
Hapat në këtë projekt u ndanë në tre faza, duke përfshirë: Pyetja kryesore drejtuar studentëve, brezit të ri:
- faza përgatitore
- faza e zbatimit
- fazën përfundimtare.
Faza e parë: Këto ishin pyetjet që nxënësit duhej t’u përgjigjeshin gjatë projektit. Si ta ndihmojmë planetin tokë, shtëpinë tonë të përbashkët?
Faza e dytë: Toka Nënë si pasojë e ndryshimit të temperaturës, është e sëmurë, jeta jonë në tokë është në rrezik për njerëzit dhe gjallesat e tjera.
Ne duhet ta ndihmojmë atë, por SI?
Ne duhet t’i tregojmë qytetet në miqësore, të gjelbra dhe ekologjike dhe duhet të ndërtojmë qytete që janë qytete të qëndrueshme. Por pse?
Nxënësit i përgjigjen kësaj pyetjeje në një lloj stuhie idesh www.answergarden.com .
Ata shikojnë këtë video https://youtu.be/fsWr0LfM_uQ që është e dobishme për t’u prezantuar studentëve se është koha për të bërë planin dhe për të ndërmarrë veprime.
Pasi shikojnë video, atëherë pyes: Çfarë është një qytet i qëndrueshëm?
KLASA I PËRGJIGJE KËSAJ PYETJES NË FORME TË STUHISE SE IDEVE www.answergarden.com
ÇFARË ËSHTË NJË QYTET MIQESOR?
PSE DUHET TË NDËRTOHEN QYTETET EKOLOGJIKE?
SI TË NDËRTOJMË NJE TE TILL?
Ata që kanë informacion përgjigjen në klasë, ndërsa të tjerët diskutojnë brenda forumit në internet në Tricider http://www.tricider.com/brainstorming/2k587sPHYG7.
Ndajini nxënësit në 3 grupe dhe kërkojuni atyre disa pyetje për të nxitur kureshtjen dhe kreativitetin e tyre, për të identifikuar çështjen, për të hulumtuar dhe për të gjetur përgjigjen.
Ku duhet të fokusohemi për të ndërtuar një qytet ekologjik?
Pse duhet të krijojmë një qytet të gjelbër?
Çfarë duhet të bëjë qyteti ekologjik me shëndetin tonë dhe Covid-19.
Si jeni në gjendje të ndërtoni një qytet të qëndrueshëm?
Çfarë zgjidhjesh mund të ofrojnë nxënësit?
Faza e tretë. Qyteti ynë i qëndrueshëm duhet të përfshijë plane për të gjeneruar energji, për t’u siguruar banorëve ushqim, për të trajtuar mbetjet në mënyrë efikase, për të transportuar njerëzit dhe për të prodhuar nëpër qytet, duke siguruar që natyra të mirëpritet dhe mbështetet në qytetin tonë.
Klasa plotëson një lojë puzzle për të krijuar idenë e një modeli ekologjik të qytetit.
Diskutoni në forumin online mbi kuptimin e biodiversitetit dhe qytetit të qëndrueshëm. http://www.tricider.com/brainstorming/2k587sPHYG7. Nxënësit ndihmohen nga specialistë apo mësues të lëndëve të tjera, si gjeografia, ekonomia, qytetaria, biologjia për t’iu ardhur në ndihmë njohurive për disa informacione, për këtë krijuam Takimin e Zoom me mësuesit e STEAM.
Pasi nxënësit tanë të plotësojnë Padlet në lidhje me punën e bërë.
https://padlet.com/erikonomi180/pjpvlpr9vae1ggqt , shprehin argumentet, analizat dhe konkluzionet e tyre.
Në këtë mënyrë nxënësve do t’u zhvillohen kompetenca dixhitale dhe do t’u jepet mundësia të përdorin kompjuterë, të përpunojnë dhe prezantojnë gjetjet e tyre.
Grupi 1 prezanton gjetjet e tyre në PowerPoint për të gjithë nxënësit e tjerë të klasës. Prezantimi para klasës se çfarë është një qytet i qëndrueshëm dhe si lidhet me shëndetin tonë.
Përdorimi i mjetit Canva për të krijuar postera, fletëpalosje për të bërë postera të punuar me dorë. Pasi grupi 1 përfundon prezanton, nxënësit luajnë lojërat në: https://www.think-nature.eu/highlights/thinknature-presents-nbs-game/.
Faza e katërt. Karta e qytetit. Studentët që do të ndërtojnë qytetin duke marrë parasysh faktorët mjedisorë, vendndodhjen gjeografike, veçoritë hapësinore dhe fizikën e ndërtesave. (Qyteti i Patosit, zona ku banojnë studentët është zonë naftëmbajtëse). Do të sigurohet zgjedhja e materialeve të ndërtimit nga materiale të biodegradueshme, natyrore ose të riciklueshme. Kjo do të izolojë dhe humbja e nxehtësisë do të minimizohet, për shembull, materialet e drurit.
Kopshtet në çati janë kopshte funksional dhe miqësore ndaj mjedisit i cili krijon hapësira të reja për rritjen e bimëve dhe ushqimit. Kështu nga fotosinteza, kopshtet largojnë gazin serrë nga ajri dhe çlirojnë oksigjen të freskët…
Energjia.
Njerëzit duan standarde më të larta jetese dhe pajisjet më të fundit kërkojnë konsum të energjisë. Ne ende përdorim shumë lëndë djegëse fosile, si qymyri dhe gazi, por për shkak se burimet natyrore do të jenë në gjendje të plotësojnë kërkesat dhe dëshirat e popullsisë në të ardhmen, ne duhet të përdorim më shumë energji të rinovueshme. Hulumtimi do të sigurojë efikasitet energjetik dhe do të marrë kënaqësi nga burimet e energjisë.
Këto sisteme do të zgjidhen me rikuperimin e nxehtësisë, si turbinat me erë, kolektorët diellorë dhe metodat e ajrit pasiv. Nxënësit që bëjnë kuizin për energjinë:
Faza e pestë: Eksperimenti: Shumë qytete po shfrytëzojnë energji alternative e cila mund të jetë një teknologji me kosto të ulët. Për këtë nxenesit do të eksperimentojnë duke u bërë krijues dhe shpikës duke krijuar një furrë diellore.
Për të përdorur sa më shumë pajisje që përdorin energjinë diellore, si drita dhe nxehtësia e emetuar nga dielli, panelet diellore apo fotosinteza artificiale dhe furrat diellore të cilat studentët do t’i përfshijnë në qytetet ekologjike. Nxënësit tanë në rolin e shkencëtarëve do të ndërtojnë një furrë diellore, e cila mund të gatuajë ushqim, duke përdorur vetëm energjinë diellore.
Si funksionon një furrë diellore?
Furra mund të jetë një kuti pice e mbuluar me një dritare plastike. Dritarja plastike funksionon si një çati sere, duke lejuar që rrezet e diellit direkte dhe të reflektuara të rezistojnë brenda kutisë. Në këtë mënyrë ruanim nxehtësinë rrezatuese.
Pjesa e poshtme, brenda kutisë është e mbuluar me letër alumini, dhe letër të zezë, për të thithur nga brenda rrezet e diellit direkte dhe të reflektuara. Këto rreze të cilat e ngrohin atë, pastaj rrezatojnë nxehtësi dhe kjo energji qëndron kryesisht e bllokuar brenda kutisë dhe e ngroh atë. Dritarja plastike ruan nxehtësinë brenda, e ngjashme me izolimin e hapësirës ajrore që është midis kutisë së brendshme dhe kutisë së jashtme.
Nxënësit mund të testojnë furrën e tyre duke: matur temperaturën e brendshme me një termometër ose duke vendosur kohën që duhet për të zier një sasi të caktuar uji gjatë një tenxhere gatimi.
• Çfarë është energjia rrezatuese?
• Sa e nxehtë mund të jetë një furrë diellore e tipit kuti dhe sa e nxehtë duhet të jetë një furrë për të gatuar ushqim?
• A mund të funksionojë një furre diellore në një ditë me re?
• Pse të përdorni një furre të zezë?
Riciklimi: Ne hedhim mbi 2 miliardë shumë mbeturina një herë në vit dhe shumë nga këto mbetje nuk kalbet dhe gjetja e një vendi për t’i hedhur të gjitha mund të jetë një detyrë e frikshme.
Ne në fakt humbasim më shumë energji duke mos ricikluar. Për shembull: kanaçet e pijeve janë prej alumini, nevojitet 95% më shumë energji për të formuar një alumin të ri në krahasim me 1 të bërë nga riciklimi i kanaçeve të tjera. Pra, riciklimi apo rikuperimi do të fokusohet në parimin e ndarjes dhe grumbullimit brenda vendeve përkatëse, për letrën, qelqin, metalin, mbetjet shtëpiake etj.
Shishet e plastikës së ujit, kashtët, pako dhe qese të freskëta u bënë një element i përditshmërisë sonë. Por plastika nuk zhduket kur e përdorim. Pra, shumica bllokojnë oqeanin dhe bëhen një problem i rëndësishëm mjedisor pasi nuk janë të biodegradueshëm. Ndaj synimi ynë është t’u kërkojmë nxënësve të bëhen ambientalistë, ku do të ndahen në grupe, të vënë në punë krijimtarinë e tyre në mënyrë që studentët të marrin masa për mbrojtjen e mjedisit.
Ekzistojnë tre mënyra kryesore për të ndihmuar: Reduktoni mbeturinat tona.
- Të mendojmë drejt, që kur blejmë, të zgjedhim një opsion të qëndrueshëm kur është e mundur.
- Reduktimi i mbetjeve tona shpesh fillon me faktin që ne nuk i hedhim ushqimet, reduktojmë përdorimin e plastikës.
- Pasi vendosin se çfarë të krijojnë me shishe dhe plastikë, nxënësit fillojnë të punojnë.
Faza e gjashtë: Qytete të gjelbra dhe ekologjike konsiderohen ato qytete që kanë reduktuar importin e produkteve ushqimore duke nxitur prodhimin vendas, përdorimin e energjisë së rinovueshme, rritjen e hapësirave të gjelbra e kështu me radhë reduktojnë shkallën e emetimeve të serave, sistemet e qëndrueshme të kullimit urban, izolimin e ndërtesave në të ftohtë. klima ose menaxhimi dhe përdorimi i ujit të shiut në vend (duke reduktuar kështu sasinë e energjisë së kërkuar).
Përhapja dhe dendësia urbane është përgjegjëse për degradimin, copëzimin ose shkatërrimin e mbetjeve në zonat natyrore. Prandaj, nxënësit tanë në rolin e arkitektëve, inxhinierëve, shkencëtarëve dhe studiuesve do të zhvillojnë planet ambicioze të gjelbërimit urban të qytetit të tyre ekologjik dhe të gjelbër.
Nxënësit hartojnë plane për qytetin e tyre dhe e modelojnë atë në 3D dhe projektojnë jetesën e popullsisë në qytetin e tyre dhe përdorin infrastrukturën dhe shërbimet e nevojshme bazuar në pyetjet.
• Cilat janë problemet më të mëdha me të cilat përballen qytetet e së ardhmes dhe rritja e popullsisë?
Pas eksplorimit të shembujve të qyteteve në mbarë botën dhe planifikimit të suksesshëm të qytetit, nxënësit identifikojnë kështu nevojat e popullsisë dhe kuptojnë sfidat e paraqitura nga rritja e popullsisë urbane.
Nxënësit punojnë në grupe për të krijuar plane dhe diagrame të qytetit të tyre të qëndrueshëm, përpara se të krijojnë një model 3D.
Pra, çdo ekip prezanton maketin dhe paraqet një statut të qytetit, duke eksploruar se si ne të gjithë mund të jetojmë në mënyrë më të qëndrueshme.
Ky projekt realizohet në formën e një konkursi, duke u dhënë nxënësve mundësi krijuese dhe lidhje ndërkurrikulare
Park i gjelbër:
Burime te rinovueshme:
Lëvizja në një zonë ku jetojnë dhe punojnë kaq shumë njerëz është e vështirë, kështu që kjo duhet të projektohet me kujdes. Makinat, autobusët, trenat dhe tramvajet, varkat e lumenjve, gjithashtu si shëtitje për këmbësorë dhe korsi për çiklistët, do të dëshironit të siguroheni që pajisjet janë në vend për ekuilibrin e përsosur të të gjithëve.
Nxenesit fillojnë duke promovuar dhe mbrojtur shëndetin e tyre dhe të të tjerëve duke bërë zgjedhje të mirëinformuara, zgjedhje ushqimesh të shëndetshme. Ata mund të rrisin ndërgjegjësimin brenda komunitetit për rëndësinë e shëndetit të shkëlqyer, një stili jetese të shëndetshëm, gjithashtu si e drejta e njerëzve për shërbime cilësore të kujdesit shëndetësor.
Nxënësit bëjnë një kuiz. Sa i shëndetshëm jeni?:
https://www.surveymonkey.com/r/TW66RS6
Lufta kundër plehrave do të jetë efektive nëse niset dhe zbatohet në nivel lokal dhe rajonal. Kjo ndihmon për ta bërë qytetin tonë qytet më të qëndrueshëm.
NE mund të fillojmë duke bërë gjëra të thjeshta, për shembull, duke gjelbëruar shtëpinë tonë. Duhet të ketë një të ardhme gjatë së cilës qytetet ofrojnë mundësi për të gjithë, me akses në shërbimet bazë, energji, strehim, transport dhe më shumë.
Mësuesi pyet nxënësit nëse besojnë se zgjedhjet e tyre të përditshme mund të ndikojnë në jetën e fermerëve, pasi ne të gjithë kemi fuqi si konsumatorë dhe qytetarë globalë.
U kërkoj nxënesve të mendojnë se çfarë mund të bëjnë për të ndihmuar në arritjen e qytetit të qëndrueshëm, për të përmirësuar jetën e atyre njerëzve që kultivojnë ushqimin e tyre, perimet e tyre.
Pse? Nëse nuk veprojmë për të ndryshuar modelet tona të konsumit dhe prodhimit, do të shkaktojmë dëme të pakthyeshme në ekonominë dhe mjedisin tonë. Kjo ndihmon qytetin e qëndrueshëm të rritet.
Paraqitja përfundimtare:
Të gjithë nxënësit e shkollës sonë votojnë për projektin më të mirë.
Burimi: http://sdw-blog.eun.org/2021/05/11/my-future-sustainable-city/
PROJEKTI FITES I KONKURSIT STEM DESCOVERY WEEK 2021.